Juli 2013 een camperreis naar Spanje

26 juni 2013 - Arnhem, Nederland

zaterdagmorgen 29 juni 11.00 uur bij Mac iets voor Orléans

Vandaag ten doel gesteld de Loire zal wel lukken denk ik zo. Het is nog niet zo'n mooi weer hier. Hopelijk wordt het morgen iets beter. Vannacht op een parkeerplaats geslapen bij Kortrijk (toepasselijke naam voor mij na al die bekeuringen). Erg druk met lange file, toch maar de peage genomen tot Parijs. Onderweg was een grote autobrand op de snelweg. Heerlijke koffie overigens bij de mac. Het nuggetje draait prima, onderweg heeft zij nog wat nieuwe olie gekregen en de monteurs maakten een complimentje "je hoeft er maar naar te kijken en hij gaat lopen".

Zaterdag

Gekomen tot nabij Blois aan de loire, bekende plaats voor mij, volgens mij ook al eens hier geweest met Sien en alle jongens. De loire is een prachtige rivier snelstromend en met veel erg laag vliegende zwanen. Een tijdje zitten wachten met de camera in de aanslag, maar toen kwamen ze natuurlijk net even niet langs. Heerlijk hier geslapen van 9.00 tot 06.00 uur.

zondag

Vandaag is het erg warm geworden , ca. 30 graden. Zo'n 600 km. Gereden over de RN via Limoge en Angoulême eigenlijk veel te ver. Sta nu op een camperplaats nabij Bizgarosse en wil morgenmiddag door naar St. Giron plage 55 km., Weer naar een camperplaats zoeken, dat bevalt namelijk erg goed. Tussen de middag een heerlijke lunch gemaakt en op een pick nick plaatsje bij Limoge;  nasi goreng van de lidl zitten eten. Ik vermaak mij prima. Hier geen wifi, dus morgen maar ergens overtanken.

Het is nu dinsdagavond volgens mij (Ik ben nu de dagen al kwijt, morgen maar eens goed opletten), gisteren overnacht aan het lac Leon, camping le col Vert en waar surf en kayak paradijs. Jammer dat een overijverige campingmedewerker precies naast mijn camper zijn bosmaaier aan het uitproberen was. Hij bleef tot een uur of 20.00 aan de gang. Vandaag verder gereden naar de Frans Spaanse grensplaats Hyundai (Hendaye), via Labenne (Christine). Ik sta nu op de top van een berg precies in de bocht van de golf van biskaje. Camping is maar voor ¼ gevuld dus veel lege plaatsen over.

Woensdag weer een bloedhete dag en gekomen tot el Temple in de haute Pyrenees. In Pamplona niet uitgestapt, wat een grote stad is dat, de temp. wees 31 gr.Zit op niet zo'n mooie camping met heel veel vliegen. Wel continu internet!

Vandaag doorgereden naar iets ten noorden van Barcelona, Callela aan de Costa Brava. Onderweg bij het tanken merkte ik dat ik mijn ing pas kwijt ben. Direct alles laten blokkeren en gelukkig heb ik visa. Ik blijk hem al 2 dagen kwijt te zijn (toen heb ik hem het laatst gebruikt). Er blijkt geen misbruik van gemaakt te zijn volgens de ing in Leeuwarden. Morgen kan ik in Callela cash opnemen bij de Western Unionbank (o.a. postkantoor). Prima service van de ing.

Vandaag gereden naar Roses aan de Costa Brava, Eergisteren in Callela en gisteren overnacht in Tossa de Mar (daar via de SOS int. nieuw geld opgenomen, ik denk dat ik hier maar blijf

Vandaag gereden van Agde naar St. Etienne du gres, ik sta nu op een municipal, direct achter het plaatselijke voetbalveld. Van Marije begreep  ik dat het in Nederland nu ook erg warm is. Gelukkig maar. Ja Harmen heel veel mooie gebouwen gezien maar doelstellingsgericht kan ik niet in het Frans vertalern! Ga nu de tour kijken want ik heb hier een hotspot.

Donderdagmorgen 7.00 uur! Sur le pont d'Avignon, camping direct aan de voet van die historische halve brug. Gisteravond de eerste kleine onweersbui gehad. Aan het mailen geweest met de adcocaat  van de abvakabo over mijn bezwaar. Zal volgens haar een zware dobber gaan worden. We zien wel. Ook nog een leuk mailtje gekregen van der Walter uit Duitsland. Wil naar Holland op vakantie (camping direct am See). Vandaag weer verder naar........weet ik nog niet, eerst koffie.

Gisteren weer erg veel gereden, door de val du Drome naar Gap en vandaar over de route Napoleon, vlak voor Grenoble geslapen "au bord du lac"; vandaag vrijdag doorgereden naar Aix les Bains, sta vlak achter de mac, dus goeie koffie. Het is hier erg druk door een jaarlijks popfestival "musilac" daarom morgen maar weer verder., waarschijnlijk meer van Annecy.

Zondag 14 juli 2013

Schrok net even, het leek net alsof mijn computer gecrasd was, maar bleek gelukkig niet waar te zijn. Vanmorgen heel erg vroeg vetrokken van een campersplaats aan het meer van Annecy. Er was daar werkelijk helemaal niets, zelfs geen douches en toiletten. Dus daarom maar om 8.00 uur de nugged gestart, richting de franse Jura, over Geneve. Een deel van de geplande route gereden maar op de een of andere wijze ging het fout en belande ik in Zwitserland. Alles wel weer heel anders als in Frankrijk erg clean. Ik sta nu op een super camping aan het meer van Neufchatel heel dicht).de gelijknamige stad. Morgen ga ik naar de camping van Michiel en Inge in Freiburg en blijf daar maar eventjes staan denk ik, dat mag zo langzamerhand ook wel. Onderweg nog een superontbijtje op een picknickplaats nabij Geneve (zie facebook, zet ik er nog op).

Gisteren aangekomen op mijn lievelingscamping in Bingen en in ga hier eindelijk maar eens een beetje uitrusten. Tot nu toe iedere dag namelijk een andere camping gehad. Ik heb een mooi plaatsje gevonden op het wohnmobilpark Bingen. Iets anders dus dan de tot nu toe hier voor mij vertrouwde camping Bingen. Het is hier bloedheet vandaag 30 gr. Nee Michiel, ik heb eergister jullie camping Musslepark niet gevonden!!!! Ik stond bij de Sibersee im Bergau bij Freiburg.

1. Michiel:
    7 juli 2013
    Leuke verhalen...

Hoe smaakt het bier daar?

Niks van de tour mee gekregen?
  2. Bram:
    8 juli 2013
    Ja leuk hè? Vandaag wederom 34 gr. en in Agde aangekomen, een camping een beetje achteraf en dus wellekker rustig hier. En ja, het bier is hier minder dan in Spanje (Servezo), maar je hebt hier gelukkig de lidl met Gravwenwalder strong,max. 4 per dag! Ben nu op tijd voor de tour.
  3. Harmen:
    Hey Bram,

Gaat lekker met je zo te lezen en wij hier maar werken.
    Je zult zeker wel veel doelstellingsgerichte gebouwen zien.

gr
    Harmen
  4. Michiel:
    Waar blijven de foto's?
  5. Bram:
    9 juli 2013
    Nog niet zoveel gemaakt, wel een paar, maar is allemaal de camper ereop en niet anders
  6. Peter:
    18 juli 2013
    hoi bram nogmaals proberen zoals je weet wankelt mn computer,geniet je net als vorige keer jammer dat je je familie niet gevonden hebt,ik heb morgen de verjaardag van mn kleinkind leuk heb haar al een zwembad gegeven hier nu ook 30 c nb probeer gezond en lekker te eten veel plezier peter